دنیایی جدید از جنس مدیریت...

ترم های اولیه ورود به رشته ی مدیریت را چگونه بگذرانیم.

دنیایی جدید از جنس مدیریت...

ترم های اولیه ورود به رشته ی مدیریت را چگونه بگذرانیم.

سلام
من صادق انصاری مقدم هستم.
دانشجوی معارف اسلامی و مدیریت 95
دانشگاه امام صادق(ع)
ما را دنبال کنید تا ببینیم چگونه دانشگاه تعامل داشته باشیم و چگونه روز ها را در دانشگاه سپری کنیم.

بایگانی
آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

برف

خیلی خوب است از آن حالت روزمرگی خودمان خارج شویم و تلاش مضاعفی را برای رسیدن به موفقت انجام دهیم. در راستای این خروج از روزمرگی شایسته است که دید جدیدی نسبت به اجزای پیرامونمان داشته باشیم.

برای مثال همین برفی که در زمستان می بارد و مایه ی خوشحالی بیشتر مردم را فراهم می کند می تواند از زوایای مختلفی مورد بررسی قرار گیرد که یکی از آن زوایا می تواند به صورت زیر باشد:

برف

در این جهان همواره پدیده های گوناگونی رخ می­دهد.در واقع این جهان،جهان پدیده ها است.هیچ­کدام از این وقایع بی­تاثیر نیستند و اثرات خاص خود را بر دیگر اجزای جهان به جا می­گذارند.از جمله­ی این پدیده ها برف است که با بارش خود تاثیراتی مستقیم و غیرمستقیم را منجر می­شود.می­توان از زوایای مختلف این پدیده را بررسی کرد که یک بعد بحث­برانگیز و البته مهم آن تاثیر برف بر جامعه و اجتماع  و در واقع اجزای درون جامعه است.با ذکر توضیحات بالا مثال های زیر بیان می­شود.

نزدیک شدن بیشتر اعضای خانواده به یکدیگر:

آن­گونه که اغلب اوقات مشاهده می­شود-به خصوص در شهر های نه چندان بزرگ-با بارش برف یک نوع احساس دلگرمی خاصی میان اعضای خانواده ایجاد می­شود.بسته به شدت بارش برف مثلا امکان دارد مدارس آن شهر تعطیل شود؛این­که یک کودک چندساله کنار پنجره بایستد و از دیدن برف شادی کند، خود باعث شور مضاعفی برای والدین این کودک می­شود.

تغییراتی در قیمت ها:

عموما این­گونه است که اگر چیزی در فصلی از سال رونق بیشتری داشته باشد قیمت آن در فصلش بالاتر می­رود. مثلا می­توان به بالا رفتن هزینه هتل ها در فصل گردشگری اشاره کرد. در فصل­های پاییز و زمستان که امکان بارش وجود دارد شاهد این هستیم که لباس های زمستانی و لوازمی مانند چتر،کلاه،دستکش و... با قیمت بیشتری فروخته می­شوند.

تاکسی فقط دربست:

یکی از مسائلی که شاید اکثر مردم با آن برخورد داشته اند این است که همزمان با بارش باران و برف تاکسی ها فقط دربست مسافر سوار می­کنند شاید از این طریق می­خواهند کمبود درآمد خود را جبران کنند.

تمکین بیشتر مردم به توصیه های ایمنی:

شاید این مورد در درون شهرها خیلی بروز نداشته باشد اما آن هایی که در جاده­ها گرفتار کولاک و یخبندان شده­اند  این مورد را درک می­کنند.همیشه اتفاق افتاده است که پلیس راهور نسبت به لغرنده بودن جاده هشدار داده است و توصیه اکید کرده است که شهروندان زنجیر چرخ ببندند اما عده­ای بدون توجه به این هشدار ها راهی جاده شوند.این دسته از افراد وقتی دچار کولاک برف شوند و چند روز را در جاده سپری کنند به توصیه­های ایمنی توجه بیشتری خواهند داشت.

بروز بیشتر روحیه­ی ایثار:

دقیقا در همان شرایط مورد قبل و نیز در روستا ها و شهرهای کوچکی که برف سنگینی می­بارد تعداد زیادی ازهموطنان­مان داوطلبانه عازم این مناطق می­شوند و به کمک دیگر هموطنان می­شتابند.

  • ۹۵/۱۲/۰۱
  • صادق انصاری مقدم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی