دنیایی جدید از جنس مدیریت...

ترم های اولیه ورود به رشته ی مدیریت را چگونه بگذرانیم.

دنیایی جدید از جنس مدیریت...

ترم های اولیه ورود به رشته ی مدیریت را چگونه بگذرانیم.

سلام
من صادق انصاری مقدم هستم.
دانشجوی معارف اسلامی و مدیریت 95
دانشگاه امام صادق(ع)
ما را دنبال کنید تا ببینیم چگونه دانشگاه تعامل داشته باشیم و چگونه روز ها را در دانشگاه سپری کنیم.

بایگانی
آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

یکی از مهم ترین کارهایی یک دانشجوی مدیریت باید انجام دهد این است که به دانشگاه های مربوط به حوزه ی کاری خودش سرکشی کند و از جدیدترین اخبار دنیا آگاه شود.

برای مثال ما سایت دانشگاه کرنل آمریکا را بررسی می کنیم.

دانشگاه کرنل یکی از معتبرترین دانشگاه‌های آمریکا است که در شهر دانشگاهی ایتاکا در ایالت نیویورک تأسیس شده است. دانشگاه کرنل در سال ۱۸۶۵ توسط عزرا کرنل و اندرو دیکسون وایت با هدف آموزش و فراهم کردن امکان مشارکت در تمامی زمینه‌های علمی – از شاخه‌های نظری و کلاسیک دانش گرفته تا دانش‌های کاربری- بنا نهاده شد.در سال ۱۸۶۵، عزرا کرنل چنین سخنی را ایراد کرد: «من برآنم تا مؤسسه‌ای بنا بگذارم که در آن هر فرد قادر به یافتن آموزش‌های مدنظر خود در هر زمینه‌ای باشد.» و بدین ترتیب این­گونه شعار اصلی دانشگاه کرنل شکل گرفت.این دانشگاه دانشگاهی خصوصی به حساب می­آید. دانشگاه کرنل به نوعی وسیع ترین و بزرگ­ترین دانشگاه ایالات متحده به حساب می­آید و در کنار این وسعت سعی کرده است که ظاهر سنتی خود  را حفظ کند و نیز طبق گفته مسئولین دانشگاه هر دانشجویی فارغ از رنگ و نژاد و مذهب می­تواند در این دانشگاه درس بخواند.رشته ها و گرایش های مختلف و در سطوح مختلف در این دانشگاه تدریس می­شود به نحوی که اگر بخواهیم فقط اسامی رشته ها را در سایت دانشگاه مرور کنیم چند دقیقه­ای به طول می­انجامد.پس باید انتظار سایتی پیچیده و تو در تو داشته بشایم که بتواند حداقل یک معرفی اجمالی از کل فضای دانشگاه داشته باشد.

در صفحه اصلی سایت دانشگاه کرنل ابتدا معرفی کلی دانشگاه سپس چند خبر از بخش های مختلف دانشگاه به اشتراک گذاشته شده است. پنل های اصلی سایت به شرح زیر است:

About Cornell:

شبیه هر سایت دیگری در این بخش سعی به توضیحات کلی پیرامون دانشگاه و اهداف آن اکتفا شده است.

این قسمت خود،از چند زیر مجموعه تشکیل شده است مانند misson, tradition , map ,…

Admission:

شاید خیلی از کسانی که از شرایط و امکانات این دانشگاه باخبر می­شوند مایل هستند باقی تحصیلات خود را در این دانشگاه بگذرانند.این قسمت کمک می­کند تا فرآیند اتنقال به این دانشگاه انجام پذیرد.

Academics:

مهم­ترین قسمت یک سایت دانشگاهی بخش معرفی رشته ها و دانشکده ها و به طور کلی معرفی فضای علمی آن دانشگاه است.دانشگاه کرنل هم از قاعده مستثنی نیست و بیش­ترین حجم سایت خود را به این قسمت اختصاص داده است.

همانطور که در توضیحات اولیه گفته شد رشته های فراوانی در این دانشگاه تدریس می­شود و در واقع هدف از تاسیس این دانشگاه هم این­گونه عنوان شده است که هر کس به دنبال یک فضای علمی است که به تحصیل در رشته مورد علاقه­ی مشغول باشد آن­جا را مناسب­­ترن فضا بداند.رشته­های این دانشگاه تقریبا تمامی علایق انسان را در بر می­گیرد:از هنر و موسیقی گرفته تا علوم مهندسی و علوم پزشکی و علوم انسانی همچنین.

Research:

در این قسمت از سایت تازه­ترن تحقیقات علمی متخصصین به اشتراک گذاشته می­شود.

Studrnt life:

یکی ازجالب­ترین قسمت های یک سایت دانشگاهی همان بخشی است که گوشه­ای از زندگی دانشجویان دانشگاه را به تصویر کشیده است.با دیدن دانشجویان یک دانشگاه و فضای حاکم بر آن ها می­توان به این پی برد که آن داشنگاه چه مقدار به شعار های خود نزدیک شده است.

  • ۹۵/۱۱/۳۰
  • صادق انصاری مقدم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی